Rotebro Trafikskola
Om oss

Vi är ett familjeföretag som har funnits i många år. Vår drivkraft är att alltid kunna sätta våra elever i fokus. Vi vill göra det samtidigt som vi kan erbjuda en trafikskola som hela tiden utvecklas och utbildar på nya sätt. Hos oss får alla elever en individuell plan för att på bästa sätt nå sitt mål.

• Prisvärda

Att ta körkort innebär för de allra flesta en betydande investering. Både vad gäller tid och pengar.

Därför gör vi på Rotebro Trafikskola vårt yttersta för att göra din väg till körkortet så enkel och

prisvärd som möjligt.

• Pedagogiska

Under årens lopp har vi hjälpt hundratals elever på vägen mot körkortet. Våra trafikärare är                    välutbildade, erfarna och kommer skapa en sund utbildningsmiljö för att du som elev skall känna dig      trygg i trafiken.

Elevens utveckling är alltid i fokus och vi anpassar våran utbildningsmetod efter elevens behov .

• Lätttillgänglig trafikskola

Det är ganska enkelt att ta sig till vår trafikskola . Vår lokal ligger i Rotebro centrum ungefär 50               meter från pendeltågsstationen och ett stenkast från Trafikverkets lokaler, dessutom ligger vi mitt i         uppkörningsområdet.

• Utbildningar

Vi på Rotebro trafikskola erbjuder utbildning på så väl Bil (manuell-automat)  Moped, BE och B96.

Redan från början får du en personlig bedömning där lägger vi upp din utbildning efter dina                   förutsättningar.

Vår undervisningsplan är givetvis anpassad efter Transportstyrelsens kurs plan B  För

Körkortsutbildning.

Vi är anslutna Till STR, Sveriges trafikutbildares riksförbund, därför använder vi deras läromedel           både det traditionella och det digitala.

•  Miljömål och miljöpolicy

Rotebro Trafikskola har utbildad personal inom miljökörning med tidigare uppdrag från företag och         kommuner. Vi har som mål att arbeta aktivt med miljön med nollvisionen som bas så att vi kan               utbilda en miljömedveten blivande förare.

Vi på skolan har som mål att vidareutbilda all personal på skolan genom att gå på                                   fortbildningskurser så mycket vi kan.

• Alkohol policy

Vi på Rotebro trafikskola har noll tollerans gentemot alkohol och droger. Därför måste både lärare och elever blåsa i vår alkomätare inför varje lektion.