Rotebro Trafikskola
Undervisningsplan

Undervisningsplan & kursplaner

På Trafikskolan har vi en undervisningsplan som är godkänd av Transportstyrelsen. Undervisningsplanen bygger på Transportstyrelsens kursplan som vi är skyldiga att följa, vissa saker kanske du redan kan om du kört privat innan du börjar på Trafikskolan. Av erfarenhet vet vi dock att det nästan alltid är bäst att börja på en Trafikskola så att du undviker att lära dig "fel saker i fel ordning".

Det är viktigt att både elev och handledare är medvetna om vilka krav vi som utbildare har. Som inskriven elev hos oss får man tillgång till STR´s elevcentral. Härifrån kan både elev och handledare följa utbildningen efter utbildningsplanen. Vi har 15 moment med respektive delmoment.

Målet för utbildningen är att alla moment är godkända innan eleven gör sitt förarprov.

Nedan hittar du alla kursplaner och styrdokument som styr vår verksamhet och som talar om vilken inriktning och vilka mål förarutbildningen har.